7 proppar!

Sju proppar har jag gjort av med på två dagar, började med att en small, sen bytte jag en, sen en till, sen en till för att konstatera att något måste vara fel.. Allt drogs ur, trodde jag, i med en ny propp, den small, kolla runt i lägenheten, har jag missa att dra ur något? Rasmus taklampa drogs ur eftersom jag trodde felet var där, hittade ett uttag till som inte var urdraget, drog ur den oxå, bytte propp,
Ja, den höll!!
Pluggade i kontakterna, och så small det igen!! Hmmm, inte taklampan alltså, uteslutningsmetoden talade om att det måste ju vara kontakten som vi sist drog ur.. Sagt och gjort, drog ut den igen!! Proppen höll!! Bytte kontakt för lampan, eftersom ett test med en annan lampa visade att det måste vara fel på skarvsladden. Bytte ut skarvsladden och pluggade in lampan.
Pang!! Proppen small..
Gissa om det flög en massa skitord ur min mun!!! Bytte propp igen!! Den höll, tog den där *svärord*lampan och testade i ett annat rum med andra proppar eftersom 6A propparna tog slut, hmm!
10A proppar hade jag gott om!! Så i med lampan i ett rum på 10A, pang!!!
Yes!!!

Problemet löst, i med en ny propp och lamp*svärord* kastades långt ner i soptunnan!!!

Kontenta: Inga julstjärnor efter jul!!! Annandag jul= Jul slut!!!!! Haha!!



Så där med har julen pyntats bort och jag har nu bara två julgranar kvar som blir morgondagens problem!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0