Nytt kök i gamla anor!

Retro ligger i tiden just nu, allt från 40-70-tal, alla gamla tingen börjar bli värdefulla och aldrig har väl mormors gamla gömma av gamla saker varit så attraktiv som nu.. Jag vet hur det är, hittade min stringhylla på vinden hos mor och far.. Fina härliga saker som dels får en att känna nostalgi men också en hel del minnen dyker upp.

På Ikeas Livet Hemma har Anna gjort om sitt kök till just ett gammalt retro kök. Tanken vara att återskapa köket som fanns när huset byggdes fast i nyare och modernare tappning. En modern retro..







(Bilder: Livet Hemma)

Fler bilder från Annas kök finns på livet hemma. men visst blev det lite coolt?? Jag älskar verkligen de gamla snabelhandtagen... Snyggt!!


Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Gillar också Annas kök grymt mycket! :)

2011-03-10 @ 21:08:11
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: isa

Ja vilken guldgruva du gjorde med string hyllan!!! Det fyndet blev jag inte alls avis på.. :P Önskar att det fanns sådana resurser på min vind, men ikee!!



Golvet gör hela Annas kök tycker jag och valet av kakel för hel hets kännslan så klart ;)

Jag faller för fler och fler retro ting och är så sugen på en matta som jag har hitatt. men den kostade på tog för mycket :( Kram

2011-03-15 @ 02:55:18
URL: http://rustaupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0