Trend 2011

Det är väl ingen som undgått att 40-50 talets teak och tygmöbler är tillbaka! Jag ser stringhyllan i var och vartannat hem men även teak i byråer, soffbord etc. Jag hade lite ågren när man såg trenden komma tillbaka och man inser att shit, jag som nyss målade om mitt vardagsrumsbord från Teak till vitt! Hmm! Gjorde ett fynd på loppis för 35 spänn och målade om det i vitt!! Ja, ja! Egentligen är det väl inte så farligt!! Finns säkert fler på marknaden om än lite dyrare idag!!


Man kanske ska ta sig en tur ut till stugan och hämta hem fåtöljerna också, hihi!

En annan trend jag ser är päls i samband med naturmaterial, gärna rå trä! Obarkat! Naturen har flyttat in i våra hem! Härligt!! En skön retrokänsla om än jag inte tror att jag kommer att anamma den till 100%. Jag trivs fortfarande för bra med vita möbler!



Härlig bild via Bolia!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0