Åhh Magen växer!

Det börjar närma sig slutdagen nu, trots att det faktiskt är hela 2månader kvar så känns det ändå så nära. 8 veckor till snittet och jag börjar fundera så mycket nu kring allt det vi saknar. Mycket har jag ju kvar sen de andra två men så här i slutskedet så inser man att man faktiskt saknar en hel del ändå.

Problemen har i alla fall börjat göra sig påminda och ryggen värker som aldrig förr. Jag har glömt hur det var att vara gravid, jag minns då inte att jag hade så här ont i ryggen vid de förra graviditeterna! Så jag har blivit sjukskriven på halvtid i 2½ vecka till att börja med så får jag känna efter. Det behövs verkligen för vid 12 snåret är jag så trött i hela kroppen att jag orkar knappt stå på benen..

Men det är inte bara magen som tydligen har växt, även resten av mig, suck! Sist jag var hos barnmorskan så hade jag nästan gått upp 20 kg sedan jag fick veta att jag var gravid.. Ojoj! Starka restriktioner, ingen läsk och motion! Fast jag håller nog hellre igen på sockret och mjölet och hoppas att jag inte har gått mer i vikt. Läsk dricker jag ändå inte såvida jag inte absolut måste för att det inte finns annat att dricka. Så jag har lite att ta igen efter att bebisen är född. I morgon ska jag tillbaka till barnmorskan och då får jag hoppas att vikten inte har stigit alltför mycket.

Så här ser magen ut nu vid 30 fulla veckor..



Ja den är inte liten denna mage, undrar hur många kilon som ligger på magen??


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Å WOOW vilken fin stooor mage du har :-))

Är du säker att det bara är en bebis därinne? ;-)



Spännande att få se det lilla stora knytet snart.

När sker tilldragelsen?



Kram Charlotte

2011-08-11 @ 21:18:25
Postat av: Anna Sjökvist

Tycker det är vackert med gravid magar :D

Tråkigt att du har det jobbigt med ryggen, sitter det kvar sedan gammal arbetsskada tro?

2011-08-12 @ 12:55:51
Postat av: Emma

Fin du är, magen ser jättemysig ut;)Men kan förstå att du har ont i ryggen! Kramar Emma

2011-08-12 @ 20:38:58
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0