Tips till skolstart och dagis!

Så här inför skolstarten kan det vara bra med lite tips för barnen. Mina barn är sådana att de gärna vill ha frukten delad hemma så det går fort att äta frukten på fruktstunden. Då hinner de nämligen ut snabbare! Hmm :-)

Ur miljösynpunkt har denna påse tagits fram för att minska miljöpåverkan då man kan använda denna om och om igen samt diska i diskmaskinen. Fyndigt, finurligt och otroligt lättanvänt. Jag ser många praktiska fördelar med denna, inte bara för barnen utan även för vuxna som vill ta med sig en lagom portion av mellanmål till jobbet. Eller i skötväskan till bebisen som mellanmål/snacks. Förslutningen är kardborre så den är lätt att öppna och stänga och ingenting ramlar ut!

Snackspåsen heter den och finns att köpa på Barnvänligt!

   



(Bild: Barnvänligt)

Det andra tipset är till lite mindre barn, de som nyss börjat gå, tillbringar tid på dagis och kräver ett stabilt fotfäste. Jag personligen tycker att vanliga halksockar är lite tråkiga och när jag satt och surfade runt lite så en vanlig regning söndag hittade jag detta kit.



(Bild: InneOnline)

Lite kul att kunna fixa sitt eget tryck av halsockar och göra dem lite mer personlig!! Ett perfekt sätt att kanske märka sockarna till och med!

Detta kit finns på Inneonline, kostar 139:- Det följer med ett par sockar och det finns i grå, röd, blå och rosa! Tuben räcker till ca 4 par sockar!


Kommentarer
Postat av: Anna Sjökvist

Vilken rolig produkt att kunna skriva på sockarna!

2011-08-22 @ 14:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0