Igår morse kl 08.47

Igår morse kl 08.47 tittade vår lillprins ut. Vi har valt att ge honom namnet Benjamin som tilltalsnamn och Axel, Börje som andra namn. Axel efter min morfar som jag tyvärr aldrig hade nöjet att träffa i mina dagar, han gick bort när min mamma bara var 12 år. Börje kommer i främsta hand efter min sambos morfar, en person som har betytt så mycket för oss och som har blivit som en morfar för mig med. Men namnet finns även på min sambos fars sida och har även en stor betydelse där med.. Det är mäktigt att få föra en tradition vidare i form av namn, för att hedra en viktig person i sitt liv..

Det här är Axel Börje Benjamin, världens goaste bebis!



(Bild: Privat)


Så nu framöver har jag det jag gör, både med de stora barnen men också den lille :-)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Fina killen med fina namn <3 Längtar....!!

2011-10-11 @ 20:48:41
Postat av: Maria

Helt enkelt underbart med en ny liten krabat !

Så får jag väl säja som Matilda sa ;" Ja jag vet då en som är glad nu och det är Bojan, nu har hon fått en Benjamin "hihihihiihi hon är för gullig Matilda ! <3

2011-10-11 @ 22:22:40
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Men hallå. STORT grattis till er lille sötnos!

2011-10-11 @ 22:47:56
URL: http://homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vilken goding....sååå söt :-)

Kram på er.

2011-10-13 @ 20:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0