1::a advent!

På söndag är det första advent. Fyra veckor och fem dagar kvar till jul! Veckor som bara kommer att flyga fram i en väldans fart!

Här hemma börjar julpyntet sakta men säkert komma fram. I år kände jag för att inte pynta så mycket ännu för det känns lite konstigt att det är november och man har börjat julpynta!

(Bild Privat)

Min Adventsljusstake från Cult och bokstäver från village. Mysfaktorn blir hög på söndag när det första ljuset tänds!

 

Jag är fortfarande väldigt förtjust i den traditionella julen med rött och vitt och det är nog nånting jag inte kommer att ta bort om än jag tycker den vita julen är så otroligt fin. Den röda färgen är den som får min julkänsla att infinna sig och det är den känsla jag vill ge mina barn!

(Bild Privat)

Men julen i rött kommer i en modernare tappning här hemma! Nyaste tillskottet här hemma är Cult Design Changetrea i rött :-)

(Bild Privat)

Julgardinerna som har hängt med några år nu men som jag fortfarande älskar..

(Bild Privat)

I matsalen där vi tapetserade i somras fick det dock inte komma någon rödfärg av juleslag.. Här blev det svart, vitt och silver i jultappning..

(Bild Privat)

(Bild Privat)

Min lilla gran har fått pryda matsalen..

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0