Funderingar kring Jul och Nyår!

Varje år har jag samma funderingar, varför firas jul till tjugonde knut? Jag har alltid ansett att julen är förbi dagen efter annandag jul, då är jag måttligt less på alla julsaker och skulle mer än gärna stöka undan julen för att dekorera Nyåret fint istället.. Nyår för mig är svart och silver, långt ifrån all traditionell röd/grön jul man kan komma.. Nyår är festligt tema och det kan jag inte förknippa med traditionell jul.. Jag vill ha pompa och ståt, vackra glittriga saker för att fira att det nya året är på ingående.

Igår plcokade jag bort en del av det, förmår mig inte riktigt att ta bort tomtarna och stjärnorna i förnstret ännu eftersom det är något speciellt för min sambo, så de får väl stå kvar till nyårsdagen i alla fall. Men alla jul dekorationer i ljusstakarna har åkt, några bokstäver och gardinerna i köket är bytt. I övrigt har det inte varit såå mycket julpynt här hemma. De är just bara tomtarna kvar och fönsterbelysningen men de kan jag väl stå ut med.. (har ställt ihop dem så de bara står på två ställen numera)

Nu blir det pynt i svart och silver i stället.. (Inte så olikt min åretom dekoration)..

Det är bara två dagar kvar till nyår, hur tänker du fira och hur tänker du pynta?

Har du tips på fina nyårsdukningar??

Här är mina favoriter:


(Bilder: Google)

 Ni kan väl aldrig ana ett visst mönster i mina favoriter.. Hmm, tror jag är lite enögd!! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0