Dålig dag idag!

Idag är det faktiskt ingen bra dag för mig. Bebisen verkar må bra för det sparkar och rörs inne i magen som bara den. Nu ser man verkligen varje rörelse bebisen gör inne i magen, varje spark, armbåge och varje vändning ser ut som det är nån där inne som försöker hitta en väg ut.

Men som sagt, jag har haft bättre dagar. Blodtrycket är jättelågt och mina svimningsattacker (känslor) tätnar. Så fort jag står upp eller rör mig så svartnar det för ögonen och benen håller på att försvinna under mig. Annars är det tröttheten och ryggvärken som är värst. Idag har jag fruktansvärd värk i ryggen. Det gör ont att stå och sitta, en sträckbänk hade faktiskt inte varit helt fel. Vanligtvis brukar jag kunna lägga mig ner på golvet en stund så brukar det försvinna men jag kan inte ligga på rygg nu då bebisen trycker på. Suck!

Till råga på allt så har jag fått åderbråck också så det är riktigt smärtsamt att gå. Detta måste nog vara min värsta graviditet.

Jag vill inte ha sympati eller att ni ska tycka synd om mig utan jag vill bara visa verkligheten av en graviditet. Alla gånger är det inte guld och gröna skogar och allra helst när smärtan inte syns. Graviditeter kan vara jobbiga och tunga men man har fokus på slutet och just nu siktar jag 6 veckor framåt. Jag försöker att förbise mina krämpor och göra det bästa av situationen fram tills att detta är över.

Men så här känner jag i alla fall just nu.



Kommentarer
Postat av: Maria

Tråkigt att må så men av allt ont kommer bara gott :-)

Förstår precis hur jobbigt det kan vara, du får vila så gott det går och låta Daniel sköta hem & barn;-) Hälsa från mamma att nu ska han visa vad han går för och ta väl hand om sin gravida fästmö så det så <3 <3 <3 Kram till er alla

2011-08-22 @ 21:59:39
Postat av: Therese

Jag känner igen de där med alla armbågar och knän å kullerbyttor så man tror den ska komma ut ur magen när som helst ;) Men mysigt äre, än fast vissa sparkar gör jä*ligt ont ;)

Men de låter inge skoj med alla dina besvär :( Hoppas du mår bättre snart!



Kramar!

2011-08-23 @ 11:24:53
Postat av: Dessi [Home and desire]

Usch, det låter inte härligt! Det jag tyckte var värst med min graviditet var illamåendet fram till v 16. Blä! Ta det nu lugnt och vila!

2011-08-25 @ 00:27:08
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0