Det är fullt upp..

















(Bilder: Josefin)

Här hemma kretsar livet just nu till vår lilla nyfödda Benjamin och våra två stora barn Rasmus och Matilda. Det är svårare än man tror att få vardagen att fungera. Matilda har visat lite avundsjuka gentemot Benjamin och har det lite tufft just nu.. Helt plötsligt är hon inte minstingen längre och det blir svårare att hävda sig mot en sådan liten en. Men det kommer väl så småningom när Benjamin växer och inte behöver lika mycket mammatid som nu.. Amningsperioden är den tuffaste tiden. Efter det har jag ju möjlighet att ägna mer tid till de större och lämna lillen med pappa i huset.

Men det är en mysig tid här hemma, alla snusar och luktar på lilleman och barnen slåss om vem som ska sitta och hålla i lillkrabaten. Rasmus och Matilda riktigt myser när de får sitta och hålla i honom en stund och bara mysa.
I morse fick Matilda vara lite storasyster och hålla koll på lillebror medan jag tog en snabbdusch.. Det gick inte många sekunder innan "han har bajsat och jag måste byta på honom" eller "jag måste nog ta upp honom för han vill inte ha tutten eller vara still" osv. Många mysiga ursäkter från hennes sida att plocka upp honom och hålla i honom medan jag duschade :-) Härliga tjej!

Rasmus är mer lugn och förstående på nåt vis, han har inte reagerat och opponerat sig på samma sätt ännu. Han är cool lugn och är med.

I veckan har JOSEFIN fått knäppa lite fina kort på Benjamin och som ni ser ovan är dessa bilder bara så fantastiska, eller hur?? Ta en titt in på hennes blogg vet jag och kolla in fler av hennes fina bilder..


Framöver ska hon även få fotografera alla sykon tillsammans i några fina och annorlunda poser.. Tänkte jag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men vilken söt kille ni fått ! :)

2011-10-17 @ 09:22:41
Postat av: Åsa

Fina bilder och fint inlägg:) pussar och kramar till alla 3 och självklart till dig Me<3 kram

2011-10-17 @ 16:57:50
Postat av: Maria

Känns härligt i hjärtat att se alla fina kort på Benjamin <3 <3 <3

2011-10-18 @ 20:54:03
Postat av: Maria

Känns härligt i hjärtat <3 <3 <3

2011-10-18 @ 22:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0