Lite pyssel!

Under tiden som jag har varit lite osynlig här har jag testat att göra lite annat, nämligen tårtor. Tanken från början var att jag ville göra en alldeles speciell tårta till vår sons dop som sker i maj. Fast jag ville ju gärna testa lite innan så jag vet hur och vad jag skulle göra. Utseendet på tårtan har jag redan bestämt men jag ville testa att göra en tårta i "bageristuk". Så jag köpte hem lite marsipan, bakade några bottnar och satte igång att testa..

Så här blev slutresultatet:



Den första tårtan jag gjorde, lagom till påsk och lagom till min älsklings morfars födelsedag.



Samt några av de andra jag har gjort efter det. De tre sista gjorde jag till min systers 30-års fest..


Så roligt att testa på nåt nytt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0